BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 3, 2008

,السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
03 Syawal 1429

Di hari yang mulia ini kita sama-sama menyambut Aidilfitri dengan penuh syukur dan keinsafan. Kegembiraan dan kelebihan yang kita peroleh haruslah dikongsi bersama-sama orang-orang yang kurang berkemampuan dan fakir miskin. Sesungguhnya pahala menggembirakan orang yang bersedih amatlah besar sekali. Sama-samalah kita cuba merasa kesempitan dan kesedihan mereka2 yang susah ini disamping membantu mereka keluar dari keperitan hidup yang mereka alami. Tiada yang lebih bermakna buat mereka cukuplah jika mereka dapat merasakan layanan dan feel Aidilfitri supaya mereka dapat lupakan sebentar kesusahan mereka.

Di hari yang mulia ini juga kita sama-samalah memohon kemaafan antara satu sama lain. Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka. Keikhlasan yang dipohon, keikhlasan jua diberi walaupun keikhlasan itu umpama seekor semut hitam yang duduk di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat.

Di hari yang mulia ini saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan 'SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF, ZAHIR & BATIN' kepada semua orang Islam di sini.

1 Comment:

  1. Anonymous said...
    keikhlasan itu umpama seekor semut hitam yang duduk di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat.

    (very nice metafora)

Post a Comment